Auto huren op vakantie ? | 5 Handige tips van Pouw Rent

Bent u van plan een auto te gaan huren op uw vakantiebestemming deze zomer, zodat u alle vrijheid hebt en kunt gaan en staan waar u wilt? Let dan op: het huren van een auto in het buitenland gaat namelijk niet altijd even goed. Het kan namelijk zijn dat schades een verdienmodel zijn voor de verhuurder op uw vakantie bestemming.

Lees onze blog met 5 handige tips om te voorkomen dat u achteraf voor verassingen komt te staan!

Schade als verdienmodel: hoe zit dat dan?

Als u wel eens een auto gehuurd heeft herkent u vast het gevoel: Wat nou als ik schade rijd? En is de verhuurder wel betrouwbaar of worden er achteraf schades gezien die ik van te voren niet heb gezien? Jammer maar waar: In het buitenland op toeristische plaatsen kan het zijn dat schades aan een huurauto een verdienmodel voor de verhuurder zijn.

De verhuurders zien u immers toch nooit weer terug en hebben het geld toch al binnen. Zorg ervoor dat u geen slachtoffer wordt van de slimme trucs van verhuurders in het buitenland, door de volgende tips op te volgen:

Auto huren in het buitenland - wat te doen in geval van schade


1. Check of de schades bekend zijn bij de verhuurder

Bij het huren van een auto is het van uitzonderlijk belang dat u goed op de hoogte bent van de bestaande schades van de huurauto. Check daarom of de schades bekend zijn bij de verhuurder en nog belangrijker: Zorg dat dit ook is vastgelegd op het contract of het uitgifte formulier dat u krijgt.

2. Maak van te voren foto’s van alle schades op de auto die u kunt vinden

Als u op vakantie gaat heeft u vast een telefoon of camera bij zich. Waarom dan geen foto’s maken van alle schades? Als u alles vastlegt kunt u in ieder geval achteraf aantonen dat de schade al aanwezig was toen u de auto ophaalde. Hartstikke makkelijk en een kwestie van een paar minuten.

3. Weet wat u moet doen in het geval van pech of schade

We zien het te vaak gebeuren: huurders weten niet altijd wat ze moeten doen als ze schade rijden of een ongeluk krijgen. Voorkom dit en zorg dat u van te voren goed ingelicht bent. Zoek uit wie je kunt bellen in geval van pech of schade en vraag naar de voorwaarden omtrent het vervangend vervoer. Let op bij pech: de verhuurder is bij technische mankementen namelijk altijd verantwoordelijk voor het voertuig en het bieden van een oplossing. 

4. Waar bent u tegen verzekerd?

De verzekering. Misschien wel het allerbelangrijkste wanneer u een auto gaat huren in het buitenland. Niemand zit te wachten op onvoorziene of bijkomende verzekeringskosten. In het buitenland zien we vaak dat er verschillende verzekeringstypes zijn. Is dit het geval? Dan adviseren we eigenlijk altijd om voor de all-inclusive verzekering te gaan. Zo bent u er zeker van dat u achteraf niet voor verassingen komt te staan. Maar let wel op: De verzekeringen die aangeboden worden naast de standaard huur kunnen van elkaar verschillen. Denk hierbij aan glas/banden/inzittende of verzekering in het buitenland.  Zorg dat u dit van te voren checkt en de prijzen vergelijkt! U wilt natuurlijk geen buitensporige bedragen betalen voor zo’n verzekering!

5. Bij het inleveren: maak wederom foto’s.

Het inleveren is altijd een spannend moment. Worden er schades aangerekend aan mij die ik niet heb veroorzaakt? Zorg in ieder geval dat u bewijs heeft! Daarom is het verstandig om voor het inleveren om de auto heen te kijken en van dezelfde plekken foto’s te maken om aan te kunnen tonen dat er geen schades bij zijn gekomen.


Niets van dit alles bij Pouw Rent!

Bij Pouw Rent hoeft u zich geen zorgen te maken en kunt u rekenen op een vertrouwde service. Geen aanvullende verzekeringen en vervelende trucjes, maar gewoon een transparante autoverhuurder met digitale registratie van de aanwezige schades. Alles zodat u achteraf niet voor verassingen komt te staan en met een gerust hart op pad kunt gaan!

Maar hoe doen wij dit dan?

  • We hebben op de auto’s kleine stickertjes op de aanwezige schade zitten.
  • Natuurlijk lopen we van te voren samen met u rond de auto om onvoorziene schades uit te sluiten. Zijn deze er wel? dan worden deze digitaal verwerkt.
  • U ontvangt van ons een mail met de aanwezige schades en een stappenplan voor schade- of pechgevallen.

Blijft u in Nederland? Huur uw auto bij Pouw!

 

Bekijk onze auto’s